Koleją transsyberyjską, cz. II

Autor: Mateusz Surdacki

Data publikacji: 28.02.2014 21:24

Dwa plecaki, jeden namiot, 24 dni, 9600 PLN i prawie 9000 pokonanych kilometrów. Przejechaliśmy pociągiem Rosję, Mongolię i Chiny, odwiedzając ciekawe miejsca na trasie. Jedliśmy czebureki w Moskwie, omula nad Bajkałem, piliśmy herbatę z mlekiem w Ułan Bator, a w Pekinie oprócz ryżu pochłanialiśmy pyszne pierożki gotowane na parze. Podziwialiśmy bajecznie kolorowy sobór Wasyla Błogosławionego na Placu Czerwonym, a po kilku dniach drewniane domy w Irkucku. »

Koleją Transsyberyjską

Autor: Mateusz Surdacki

Data publikacji: 17.02.2014 23:47

Dwa plecaki, jeden namiot, 24 dni, 9600 PLN i prawie 9000 pokonanych kilometrów. Przejechaliśmy pociągiem Rosję, Mongolię i Chiny, odwiedzając ciekawe miejsca na trasie. Jedliśmy czebureki w Moskwie, omula nad Bajkałem, piliśmy herbatę z mlekiem w Ułan Bator, a w Pekinie oprócz ryżu pochłanialiśmy pyszne pierożki gotowane na parze. Podziwialiśmy bajecznie kolorowy sobór Wasyla Błogosławionego na Placu Czerwonym, a po kilku dniach drewniane domy w Irkucku. Spaliśmy w jurcie, wędrowaliśmy po Murze Chińskim i zadzieraliśmy głowy obserwując drapacze chmur w Szanghaju. »

Odnalezieni w Chinach

Autor: MWD

Data publikacji: 06.02.2012 20:35

Chiny jakie są – każdy widzi. Ale każdy widzi je inaczej. Wraz z moją narzeczoną udaliśmy się do Chin, przekonać się, czy syczuańska kuchnia wypala mózg od środka i czy smażony skorpion jest smaczny. Sześć tysięcy kilometrów w sześć tygodni, a nam wciąż było mało! »

Nie tylko małpie móżdżki – kuchnia chińska

Autor: Maciej Sawicki

Data publikacji: 25.07.2011 09:06

Wbrew powszechnemu mniemaniu kuchnia chińska odznacza się niezwykłą dbałością o jakość podawanych potraw, a sama umiejętność gotowania sprowadzona jest do rangi sztuki. Chińska tradycja kulinarna od zawsze pielęgnowała zdrowy sposób odżywiania, a poprzez trudne warunki naturalne nauczyła się korzystać z darów natury, które Europejczyk z trudem może wyobrazić sobie na stole. Na szczęście jednak to stereotypowe myślenie zanika w miarę pojawiania się na rynku coraz bardziej „chińskich” restauracji eliminujących pseudoazjatyckie fast foody. »

Międzynarodowy Szanghaj

Autor: Aleksandra Hołowienko

Data publikacji: 21.07.2011 16:18

Miałam okazję odwiedzić to największe chińskie miasto podczas mojej podróży po Państwie Środka. Nie była to miłość od pierwszego wejrzenia. Aurę tajemniczości, o której piszą w przewodnikach, stanowił raczej smog, a wszechobecne drapacze chmur przytłaczały. Lecz gdy zapadła noc nie mogłam się oprzeć szanghajskiemu urokowi. »