Giro d’Italia czyli wokół włoskiego buta - część 2

Autor: Małgorzata Dziekońska

Data publikacji: 02.03.2014 22:05

Włochy kusiły nas zawsze. Gdy nadarzyła się okazja wyjazdu we wrześniu na urlop nie zastanawialiśmy się ani chwili – jedziemy na samo południe. Nigdy nie planujemy dokładnie trasy – układamy ją z grubsza, a zawsze po drodze okazuje się, że jest jeszcze coś ciekawego do zobaczenia. Ponieważ podróżujemy camperem nie musimy się martwić o noclegi i posiłki – domek mamy zawsze ze sobą :) »

Giro d’Italia czyli wokół włoskiego buta

Autor: Małgorzata Dziekońska

Data publikacji: 16.02.2014 19:48

Najpierw przyszedł czas na północ Włoch. Trochę się zapędziliśmy i mijając Rzym trafiliśmy aż do Neapolu... zjechaliśmy na południe - cały bucik, cholewka i obcas. Popluskaliśmy się w morzu, zdobyliśmy kilka szczytów w Dolomitach, Apeninach. Zauroczyły nas krajobrazy i ludzie południa... »

Europa na stopa!

Autor: Piotr Lutomski

Data publikacji: 15.02.2014 16:28

Jaka jest Twoja definicja podróży? Dla mnie to nie tylko zwiedzanie, nawiązywanie nowych przyjaźni, poznawanie innych krajów, kultur, czy miejscowej kuchni, ale też odkrywanie siebie, swoich fizycznych i psychicznych możliwości, a także rozwój wewnętrznego "ja". »

Zimowe Włochy w 8 dni

Autor: Paweł Wójcik

Data publikacji: 12.02.2013 10:39

Czy można zwiedzić Włochy w 8 dni? Nam udało się, w ekspresowym tempie, poznać wiele tajemnic tego urokliwego kraju. Przejechaliśmy z Mediolanu przez: Bolonię, Florencję, San Gimignano, Sienę, Capalbio, Rzym i Watykan aż do Wenecji. »

Via Portuense – ciemna strona Rzymu

Autor: Krzysztof Wasilonek

Data publikacji: 08.08.2011 15:48

Każdy czasem popełnia błędy. Z tych błędów mogą jednak niekiedy wynikać ciekawe doświadczenia. Bo gdybym pewnego razu, będąc w Rzymie, nie popełnił błędu polegającego na niezapamiętaniu PIN-u do karty kredytowej oraz niedoładowaniu karty w komórce większą ilością pieniędzy, nie poznałbym kilku mniej turystycznych aspektów Wiecznego Miasta. Rzym to nie tylko zabytki. To także brak ładu na drogach, prostytutki-transwestyci, szaleni kierowcy… »

Rzym – miasto siedmiu wzgórz

Autor: Magda Ramos

Data publikacji: 27.07.2011 15:11

Włosi mawiają „non basta una vita” – jedno życie nie wystarczy, by zwiedzić Rzym w całości i poznać wszystkie jego zakamarki. Tylko tam można przejść drogami, którymi niegdyś chadzali patrycjusze, filozofowie, apostołowie i papieże oraz skosztować najprawdziwszych włoskich lodów. Klimat miasta, założonego zgodnie z podaniami przez wykarmione przez wilczycę bliźnięta Romulusa i Remusa, tworzą wielowiekowe zabytki, urokliwe kafejki, wysokie temperatury i wyjątkowo przystojni mężczyźni, którzy turystkom nigdy nie szczędzą komplementów. »

Na pielgrzymkę do Rzymu

Autor: Marta Rozbicka

Data publikacji: 22.07.2011 14:31

Wszystkie duże religie świata znają tradycję pielgrzymowania. W islamie każdy, komu tylko pozwala zdrowie, ma obowiązek choć raz w życiu odwiedzić Mekkę, uznawaną tradycyjnie za miejsce narodzin Mahometa. Żydzi podróżują do Jerozolimy, by między kamienie Ściany Płaczu wcisnąć karteczkę ze swoją modlitwą. Wędrują buddyści, hinduiści, wyznawcy New Age. Na pielgrzymki wyruszano już w starożytności, a tradycja jest żywa do dziś. »