Washington State

Data publikacji: 09.08.2011 09:48

W północno-zachodniej części Stanów Zjednoczonych, na granicy z Kanadą, leży „The Evergreen State” – stan Waszyngton (powstał w 1889 r. jako 42 stan Stanów Zjednoczonych Ameryki), owiany wśród Amerykanów famą jednego z najpiękniejszych. Chcieliśmy się przekonać o tym na własne oczy, dlatego spakowaliśmy walizki i ruszyliśmy w drogę. Stan jest ogromny, aby go poznać należy przemierzyć go kierując się z jego wschodniego krańca na zachód bądź na odwrót. Tak właśnie zrobiliśmy. »

Polskie Karkonosze i niemiecka Szwajcaria Saksońska

Data publikacji: 26.07.2011 15:16

Wijącą się pod górę drogą docieramy do Karpacza Górnego, gdzie na podwórku miłej pani zostawiamy samochód. Dalej ruszamy już pieszo, obładowani niewielkim bagażem. Po 200 metrach stromego podejścia docieramy do ewangelickiego kościółka Wang pochodzącego z przełomu XII i XIII wieku. Urok miejsca i związana z nim historia sprawiają, że robimy sobie tu przerwę. »

Lago di Como – najpiękniejsze włoskie jezioro

Data publikacji: 20.07.2011 10:44

Szwajcarię opuszczaliśmy niechętnie. To niezwykły kraj, w którego krajobrazie dominują ośnieżone szczyty Alp, gdzie rozpościerają się malownicze doliny z urokliwymi miasteczkami, gdzie nietrudno spotkać kozicę czy przemykającego, spłoszonego obecnością ludzi świstaka. »

Drezno – arystokrata wśród miast

Data publikacji: 11.07.2011 10:50

Właśnie opuściliśmy Szwajcarię Saksońską – krainę bajecznych formacji skalnych i majestatycznych zamków obronnych. Zaledwie godzinę drogi od tego zachwycającego obszaru leży Drezno – nasz następny cel, piękne barokowe miasto, zwane „Florencją nad Łabą” albo „Małym Paryżem”. Swoją renomę zawdzięcza malowniczemu położeniu w dolinie Łaby, pięknej architekturze oraz licznym, cieszącym się światową sławą muzeom i galeriom sztuki. Jego nazwa pochodzi od starołużyckiego Drežďany, oznaczającego „mieszkańcy mokradeł”. »

Dolina Mattertal – Szwajcaria

Data publikacji: 11.07.2011 10:05

Wyruszyliśmy z Randa, alpejskiej wioski położonej na wysokości 1407 m n.p.m., w odległości 6 km od Zermatt, w Szwajcarii, owianego światową sławą kurortu, gdzie zjeżdżają się wszyscy ci, którzy chcą podziwiać oblicze Matterhornu. Była jedynie nasza dwójka – ja i mój chłopak. Stąd na własnych nogach musieliśmy podejść 3106 m. Na plecach nieśliśmy plecaki, a w nich sprzęt, zapasy żywności i ciepłe ubrania. »

Taka Dhaka

Data publikacji: 07.07.2011 15:48

Na pierwszy rzut oka Dhaka może zniechęcać: chaotyczna, brudna, hałaśliwa, zatłoczona. Trzeba mieć sporo samozaparcia, by się tam odnaleźć. Dlatego nie jest to miasto dla przeciętnego turysty – raczej dla poszukiwacza przygód, osoby pragnącej poznać smak prawdziwego życia. »

Balaton – morze Węgier

Data publikacji: 21.06.2011 14:25

Tak bardzo chciałam jechać do Gdańska, zobaczyć w końcu polskie morze, przejść się po molo w Sopocie, postawić swoją stopę na Helu, oddając się urokowi tych miejsc, jednocześnie wsłuchując się w kojący odgłos morza. Miałam już nawet zarezerwowane noclegi, plan podróży w głowie, kiedy z niedowierzaniem usłyszałam – „Nie jedź nad polskie morze. Co byś powiedziała, gdybyśmy pojechali nad węgierskie morze?”. Długo się opierałam, aż w końcu dałam za wygraną. »

Arizona Dream

Data publikacji: 21.06.2011 10:21

Nie była to podróż w czystym tego słowa znaczeniu, bardziej wyprawa mająca na celu wzmocnienie więzi rodzinnych, połączona z poznaniem nowego zakątka Stanów Zjednoczonych. Przed Arizoną znane mi były jedynie niektóre stany wschodniego wybrzeża Stanów Zjednoczonych - Nowy Jork, Connecticut, Massachusetts i Main. Przyjazd tutaj miał mi pokazać inne oblicze Ameryki. »

„New York, New York”

Data publikacji: 16.06.2011 15:58

Gdyby przedstawiciele cywilizacji pozaziemskiej chcieliby przylecieć i zobaczyć ludzkość w pigułce, wybraliby zapewne Nowy Jork. Nie ma drugiego takiego miasta na świecie, jest wiele niepowtarzalnych, wiele pięknych, wiele niezapomnianych, ale ta metropolia ma w sobie coś szczególnego. Budzi skrajne emocje – albo się ją kocha, albo nienawidzi. »